Το στερεότυπο

Μοιραστείτε το...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Print this pageEmail this to someone

Να συμφωνήσουμε όλοι, ότι ζούμε σε μία (ευρωπαϊκή) χώρα με δεκάδες (για να μην πω χιλιάδες) στερεότυπα! Έχοντας ξεπεράσει προ πολλού το μπλε για αγοράκια και το ροζ για κοριτσάκια (#not), μετά ήρθε η σειρά των διαφημίσεων (όπου βρέφος, δίπλα μία μαμά) και στο τέλος, όλα τα άλλα (πινακίδες, εικόνες κτλ), για τα οποία θα μιλήσουμε παρακάτω.

Πρόσφατα έπεσε στην αντίληψή μου το παρακάτω σκίτσο το οποίο δείχνει τα εμπόδια των εργαζόμενων μαμάδων σε αντίθεση με τους τρανούς μπαμπάδες οι οποίοι το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να δουλέψουν. Παρόμοια έννοια έχει και αυτό το υπέροχο δημιούργημα στην Ισπανία με τίτλο: «η αγάπη της μάνας».

Η αγάπη της μάνας

Θα βάλω το προσωπείο του αριστερού και θα ρωτήσω: κάπως ρατσιστικό δεν είναι αυτό; Αυτή η γραμματεία ισότητας φαντάζομαι δεν υπάρχει! Με μία γρήγορη αναζήτηση αλλά στις βόλτες σας, θα διαπιστώσετε ότι: όπου παιδί, δίπλα κοτσάρουμε μία μαμά (και όχι μπαμπά). Γιατίιιιιι????????? Και μην μου την πέσετε όλες εσείς οι μανούλες-γούτσου-γούστου γιατί ξέρετε καλύτερα από εμένα ότι προσπαθούμε να γκρεμίσουμε τα στερεότυπα και οι δουλειές πλέον είναι μοιρασμένες. Έρευνες διαπιστώνουν ότι έρχεται σε μία ισορροπία η μαμά με τον μπαμπά αναφορικά με τις δουλείες ή με τις υποχρεώσεις απέναντι στα παιδιά. Σ αυτό το πλαίσιο κάποιες χώρες (κυρίως Σκανδιναβικές) παρέχουν και στο πατέρα ίδια δικαιώματα/παροχές με αυτά της μαμάς, αναγνωρίζοντας την προσπάθειά του. Σε κάποιες οπισθοδρομικές χώρες βέβαια το παραπάνω φαντάζει επιστημονική φαντασία.

Προσωπικά με ενοχλεί αφάνταστα να μην βλέπω μπαμπάδες σε ό,τι έχει να κάνει με το παιδί. Κυρίως στην τηλεόραση η οποία ακόμα αποτελεί βασικό «opinion leader» στη χώρα μας. Πρόσφατα – με μεγάλη χαρά – είδα ότι η Pampers έβαλε μπαμπάδες στις διαφημίσεις της όπως και άλλες εταιρίες τις οποίες ενδεικτικά αναφέρω: Cosmote, Μπύρα ΑΛΦΑ, ΚΙΑ αλλά και αρκετές «ξένες», τις οποίες μπορείτε να απολαύσετε παρακάτω.

Μπαμπάδες και διαφημίσεις – Αφασία
Μπαμπάδες και διαφημίσεις – Χιουμοριστικές
Μπαμπάδες και διαφημίσεις – Συγκινητικές

Είναι κάπως προσβλητικό και υποτιμητικό στις πινακίδες να βλέπεις μόνο μαμάδες με παιδιά, λες και οι μπαμπάδες δεν ξεσκατίζουν, δεν πηγαίνουν στα εμπορικά κέντρα, δεν τρώνε σε εστιατόρια, δεν ταξιδεύουν με το πλοίο. Και άντε και μπαίνεις στις γυναικείες τουαλέτες και είναι μέσα άλλη. Δεν είναι κάπως awkward (όπως λένε και στο χωριό) αυτή η σκηνή?

Στο εμπορικό κέντρο…

Πέρα όμως από την πλάκα θα πρέπει να περάσει στο dna όλων μας με ένα μαγικό τρόπο, ότι τα παιδιά τα μεγαλώνουν δύο, στις περισσότερες φορές. Τα ίδια δικαιώματα που έχουν οι μαμάδες θα πρέπει να έχουν και οι μπαμπάδες. Σίγουρα η μητέρα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην ανατροφή του παιδιού, όμως και οι μπαμπάδες παίζουν το δικό τους εξίσου σημαντικό ρόλο.

Στο πλοίο..

Ακολουθήστε το DadsRules στο Instagram:

inst-dr2

Μοιραστείτε το...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Print this pageEmail this to someone

Comments

comments

About Κωνσταντίνος Εφραιμίδης

Τον Αύγουστο του 2013 απέκτησα τον γιό μου Γιάννη, ο οποίος ως γνήσιο λιονταράκι μας κάνει ότι θέλει. Νιώθοντας την ανάγκη να μοιραστώ αυτό το πρωτόγνωρο συναίσθημα με όσους περισσότερους μπορώ, το Φεβρουάριο του 2014 δημιούργησα αυτό το ημερολόγιο σκέψεων. Έτσι για να λέμε αυτά που νιώθουμε σε άλλους μπαμπάδες. Στο ενδιάμεσο ξανάγινα πατέρας, αποκτώντας μία πανέμορφη κόρη, τη Χριστίνα-Ιφιγένεια και οι σκέψεις πολλαπλασιάστηκαν..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *