Παιδική lifestyle εργασία

Παιδική lifestyle εργασία

Στην Ελλάδα, 50.000 ανήλικα παιδιά δουλεύουν σε μαγαζιά, βιοτεχνίες, εργοστάσια, αγροτικές εργασίες, επαιτεία και δουλειά στον δρόμο και άλλα 10.000 παιδιά εγκαταλείπουν την υποχρεωτική εκπαίδευση και χάνουν το δικαίωμά τους σ’ ένα μέλλον ίσων ευκαιριών.

Στη χώρα μας, η παιδική εργασία διαχρονικά παρουσιάζει φθίνουσα πορεία, ιδιαίτερα μετά την έναρξη της οικονομικής κρίσης το 2009. Για το έτος 2013, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το ποσοστό των εργαζομένων παιδιών (15-18 ετών) στον αντίστοιχο συνολικό πληθυσμό των παιδιών στην Ελλάδα είναι πολύ μικρό (1,4% ή 6.430 παιδιά), ενώ ποσοστό των οικονομικά μη ενεργών παιδιών είναι η πλειοψηφία (95,6%) του αντίστοιχου συνολικού πληθυσμού.

Κοινώς σε μία ευρωπαϊκή χώρα των 1.500.000 παιδιών και εφήβων, το περίπου 3% εργάζεται. Θα μου πείτε πολύ μικρό το ποσοστό σε σχέση με τις υποανάπτυκτες χώρες. Κάπου εδώ θα βάλω μία παράμετρο. Πόσα παιδιά χρησιμοποιούνται για εμπορικούς σκοπούς σε διαφημίσεις, σήριαλ. Αλλά και σε blogs (καλή ώρα..)! Δεν υπάρχει κανένα επίσημο νούμερο και ούτε είναι παράνομο (φαντάζομαι). Είναι όμως ηθικη η Παιδική lifestyle εργασία ;

Αρχικά θα βάλω και τον εαυτό μου μέσα. Ποιος είναι ο σκοπός του blog μου..; Να δημιουργήσω ένα ψηφιακό ημερολόγιο με τα παιδιά μου και παράλληλα να μεταφέρω δικές μου σκέψεις αναφορικά με την πατρότητα. Χρησιμοποιώ τα παιδιά μου για να κερδίσω κάτι; Όχι. Δεν τα στήνω, δεν τα δείχνω, δεν τα «ανταλλάσσω» με χρήματα, δεν τα μεταχειρίζομαι σαν μοντέλα. Όμως θα πει κάποιος… Δικά σου είναι, κάντα ότι θέλεις. Λάθος!

Τα παιδιά, πρέπει να μεγαλώσουν σαν παιδιά όχι σαν μεγάλοι, κοινώς μικρομέγαλα. Πρέπει να τους διασφαλίσουμε αυτή την παιδική αθωότητα.

Κατά την άποψη μου δεν κάνω κάτι κακό. Τα φωτογραφίζω πλάτη και απλά κάνω το χόμπι μου . «Δεν κάνω κάτι κακό». Το ίδιο όμως μπορεί να πει και ο γονέας που βάζει το παιδί του επί χρήματι να συμμετέχει σε διαφημίσεις παιδικών γιαουρτιών, χαζογκομενικών παιχνιδιών κα. «Να ζήσει την εμπειρία» ή «Το θέλει». Ακριβώς το ίδιο θα πει και αυτός που το βάζει να μαζέψει χόρτα στο κτήμα. «Να μάθει τη δουλειά». Και τα τρία παραπάνω παραδείγματα όσο και να μην θέλουμε να το δεχτούμε έχουν κοινό παρονομαστή. Χρησιμοποιούμε τα παιδιά προς όφελός μας!

Θέλει λίγη προσοχή το πόσο ψηλά βάζουμε τη ματαιοδοξία μας, γιατί τα παιδιά δεν φταίνε σε τίποτα. Σίγουρα θα πει κάποιος… «Τα παιδιά ελκύουν τους καταναλωτές να αγοράσουν το προϊόν» ή «Τα παιδιά, μιλούν σε παιδιά». Όμως δεν είναι έτσι. Ας μπούμε για λίγο στην ψυχή τους, όποια ηλικία και αν έχουν και να σκεφτούμε δεύτερη και τρίτη φορά, πριν εκθέσουμε τα παιδιά μας σε media..

Dadsrules παιδική εργασία
Το γράφημα αποτυπώνει στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας για τα παιδιά στην απασχόληση / ΑΠΕ-ΜΠΕ / Δημοσιογραφική επιμέλεια: Βασ. Κοριμέντζας

Για την ιστορίαν, πρόσφατα η Unilever δεσμεύτηκε ότι δεν θα χρησιμοποιεί για τη διαφήμισή τους ηθοποιούς και σταρ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που είναι κάτω των 12, ούτε influencers που έχουν επιρροή σε παιδιά αυτής της ηλικίας.

Ακολουθήστε το DadsRules στο Instagram:

inst-dr2

Διαβάστε επίσης: Καταδικασμένοι να αποτύχουμε!

Comments

comments

About Κωνσταντίνος Εφραιμίδης

Τον Αύγουστο του 2013 απέκτησα τον γιό μου Γιάννη, ο οποίος ως γνήσιο λιονταράκι μας κάνει ότι θέλει. Νιώθοντας την ανάγκη να μοιραστώ αυτό το πρωτόγνωρο συναίσθημα με όσους περισσότερους μπορώ, το Φεβρουάριο του 2014 δημιούργησα αυτό το ημερολόγιο σκέψεων. Έτσι για να λέμε αυτά που νιώθουμε σε άλλους μπαμπάδες. Στο ενδιάμεσο ξανάγινα πατέρας, αποκτώντας μία πανέμορφη κόρη, τη Χριστίνα-Ιφιγένεια και οι σκέψεις πολλαπλασιάστηκαν..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *